50 Let výročí společnosti MAKRO / METRO – Košice, Slovensko

Makro slaví 50. výročí brandovou kampaní
Už 12. března spouští společnost Makro Cash & Carry celosvětovou kampaň spojenou se změnou značky, u nás bude mít podobu lokálních adaptací pod krédem „vy & makro“. Celoročními komunikačními aktivitami chce společnost podpořit zejména individuální spolupráci s malými a středními podnikateli. Nově cílí rovněž na mladší zákazníky. StagehandCZ ve spolupráci s firmou Pragosound zajišťují technickou produkci v České republice a na Slovensku ve většině velkých městech.

Kampaň „vy & makro“ spustí Makro Cash & Carry 12. března celosvětově v rámci oslav 50. výročí založení firmy. Jednotná kampaň vznikla v domovské zemi firmy Německu, ve všech zemích, kde společnost působí, ji však doplní i lokální adaptace. Českou kreativu má na starosti agentura Grey, nákup médií zajišťuje Mediacom.
„Středobodem vizuálů a videí jsou autentické příběhy vybraných zákazníků Makra a také zaměstnanci, které můžete potkat v jednotlivých pobočkách. Pro každou kategorii prodeje je určen jeden vizuál s oborovým claimem,“ řekla Marcela Syrovátková, vedoucí komunikace značky Cash & Carry ČR.
Silná důvěryhodná jména Makro plánuje využít i pro variace slova „vy“ v novém brandu: jeden z hrdinů nové kampaně, známý kuchař Jaroslav Sapík, se tak dostává do spojení „vy & makro – Jaroslav Sapík & makro“. Krédem „Sapíkova vizuálu“ pak je „Pro všechny, kteří berou rádi věci do svých rukou“. Nabídku hrnců a dalších kuchyňských potřeb zase podporuje claim „Pro všechny, kteří milují heavy metal“.
„Naše zákazníky a zaměstnance jsme zachytili při jejich každodenní práci – chceme tak ukázat, že bez vášně a úsilí podnikat nelze. Makro stojí na jejich straně. Jejich růst je pochopitelně i naším růstem,“ přibližuje letošní kampaň Axel Hluchy, generální ředitel společnosti Makro Cash & Carry ČR, která u nás drží čtvrté místo v žebříčku podílu na trhu.
„Se segmentem malého a středního podnikání jsme existenčně propojeni, daří se nám budovat se zákazníky osobní vazby. Posloucháme, co potřebují. A víme, že segment drobného podnikání potřebuje v Česku silnou podporu,“ přidává se ředitel nákupu Jan Žák. „Posilujeme 1 to 1 komunikaci – nejsme už jenom jeden obchod, ale pokrýváme maximum možností trhu,“ dodává Žák.
Makro & komunikace
Kromě vlastních propagačních kanálů, jakými jsou letáky a další instorová média, využije Makro po dlouhé době i externí média, konkrétně tisk (B2B tituly, deníky a společenské týdeníky), rozhlas (síť RRM a MMS), online a venkovní reklamu.
Podstatnou roli pak sehraje digitální komunikace. Vedle klasické e-mailové komunikace spustí Makro 12. března nové webové stránky a aplikace pro chytré telefony i tablety, v digitálních médiích bude komunikovat dlouhodobě a cíleně. „Nárůst této komunikace do budoucna bude rozhodně zajímavý,“ slibuje Marcela Syrovátková. „Průměrný věk držitele kartičky Makro je 50 let a my chceme digitální kampaní oslovit zejména mladou generaci,“ dodává Axel Hluchy.